VERTICAL

środa, 13 czerwca 2018

Aromatyczny kurczak w pomidorach


W tym całym zamieszaniu ostatnich tygodni zapomniałam już co gotowałam. A to niedobrze, bo kuchnia w Kamiennym Domu odnotowała kilka bardzo udanych eksperymentów. Zdjęcia od nie wiem kiedy zalegały na karcie, a ja przypomniałam sobie o nich całkiem przypadkiem. Żeby już nic nie uleciało z pamięci dzielę się przepisem, bo niby prosty, a jednocześnie taki wytworny i smaczny. Oto ziołowe udka kurczaka w pomidorach:


Potrzebne są: 
6 udek kurczaka (albo tyle ile chcecie, więc wtedy zwiększacie proporcje pozostałych składników) 
350 g pomidorów pelati z puszki
4 plasterki prosciutto crudo
pół kieliszka białego wytrawnego wina
kilka gałązek oregano
ząbek czosnku
oliwa, sól (ja użyłam domowej soli ziołowej)


Czosnek siekamy drobniutko razem z oregano. Pelati kroimy na drobniejsze kawałki, a prosciutto w paseczki. Kurczaka myjemy i nacieramy solą. W rondlu o grubym dnie na oliwie podsmażamy najpierw prosciutto, a po kilku minutach dodajemy kurczaka. Kiedy mięso się zrumieni dodajemy czosnek z oregano i podlewamy winem. Czekamy aż wino odparuje i na koniec dodajemy pomidory. Zmniejszamy ogień, przykrywamy i dusimy udka do miękkości. W tym czasie sos powinien zgęstnieć. Doprawiamy solą, jeśli trzeba i zaraz podajemy. Jako dodatek zamiast sałaty przygotowałam smażoną cukinię z ziołami. Palce lizać!


 UDKA Z KURCZAKA to COSCE DI POLLO 

1 komentarz:

  1. chyba jestem pierwszym oglądającym bo przed chwilą tylko pest z rucoli było niezłe niezłe :)
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.