VERTICAL

czwartek, 8 maja 2014

Makaroniki z kapustą



Może nie wszyscy wiedzą, że kapusta to jedno z podstawowych warzyw w Toskanii. Ma szerokie zastosowanie - i duszona i w słynnej ribollicie i - jak się przekonałam ostatnio - jako baza sosu do makaronu. Takim właśnie daniem ugościła nas Tina na kolacji w swoim domu. Smak nas zachwycił, dlatego za zgodą autorki podkradłam przepis i tu go publikuję:


Potrzebne będą:
2 lub 3 rodzaje kapusty (po ćwiartce małej główki)
1 cebulka czerwona lub szalotka,
2 ząbki czosnku
pół kilo surowej włoskiej kiełbasy ( i tu mam zgryz - czym ją w Polsce zastąpić? czy mięso mielone? czy biała kiełbasa? czy jest jakiś odpowiednik?)
kubeczek słodkiej śmietanki
sól 
pieprz
oliwa
parmezan do posypania


Na oliwie podsmażamy czosnek i cebulkę, po chwili dodajemy posiekaną kapustę i dalej podsmażamy. Zmniejszamy ogień i przykrywamy, podlewając wcześniej odrobiną wody i uzupełniając ją w miarę potrzeb. Na drugiej patelni podsmażamy kiełbasę wyciągniętą z flaczka i rozdrobnioną jak mięso mielone. Kiedy kapusta będzie już miękka (ok. 40 min) dodajemy kiełbasę. Chwilę się wszystko razem musi poddusić. Na koniec zabielamy śmietaną, doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy z drobną, krótką pastą ugotowaną oczywiście al dente i podajemy posypane parmezanem i świeżo zmielonym pieprzem. 
Nigdy bym się za taki przepis nie wzięła, gdybym wcześniej nie spróbowała! Danie weszło na stałe do naszego menu! Buon appetito!


Książki i pisma kulinarne to moja pasja, ale przepisy polecone przez znajomych Włochów to jest dopiero atrakcja!

4 komentarze:

  1. Jak się dowiedziałem z czego jest ta pasta nie mogłem uwierzyć że to zwykła kapusta nadaje taki smak:). Danie polecam, jedno z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Jeśli już mężczyzna tak sprawę stawia, to musi to być danie pyszne i syte. Kocham kapusty i wszystko co się w tych smakowitościach kryje, zatem zamelduję się już po zrobiemiu potrawy.
    Pozdrawiam.
    Asia op.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest odpowiednik: polska kiełbasa surowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam ten przepis, dostałam go od sąsiada Włocha, który mieszka w Polsce i bardzo często ta potrawa gości na jego stole - polski odpowiednik to biała surowa kiełbasa.
    Pozdrawiam
    Aga

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.