VERTICAL

środa, 27 września 2017

Kurczak z bakłażanem.


Mięso nie jest tym, co na naszym stole gości najczęściej, ale z drugiej strony wegetarianami też nie jesteśmy i od czasu do czasu w Kuchni Kamiennego Domu pojawić się musi też mięsny eksperyment. Efekt znów wyjątkowo smaczny, a zatem chętnie dzielę się przepisem, który wyszperałam szukając ratunku dla mojego zdychającego już bakłażana. Oto mamy potrawkę z kurczaka z bakłażanem, cebulą i pomidorami! Genialne danie jednogarnkowe, które można przygotować nawet dzień wcześniej i po pracy mieć gotowy, niebanalny obiad.


Potrzebne są:
dwie piersi z kurczaka
1 spory bakłażan
2 mięsiste pomidory
1 czerwona cebula
kieliszek białego wina
oliwa
sól, pieprz
kilka listków mięty i garść natki pietruszki


Mięso pokroić w kostkę i obrumienić na rozgrzanej oliwie. Kiedy kurczak się "zezłoci" podlać go winem. Jak już płyn odparuje dodawać kolejno warzywa: najpierw pokrojoną cebulę, chwilę potem pomidory - sam miąższ bez skórki i na koniec bakłażany. Potrawkę w miarę potrzeb podlewać odrobiną wody i często mieszać. Zmniejszyć gaz i gotować pod przykryciem około pół godziny. Po tym czasie doprawić solą, pieprzem i dorzucić garść zieleniny - posiekane listki mięty i natki pietruszki. 


Uwielbiam bakłażany pod każdą postacią, a ten przepis - będę monotematyczna - na pewno zagości na naszym stole częściej. 



PIERŚ KURCZAKA - PETTO DI POLLO

3 komentarze:

  1. Ciao Kasiu :)
    A już myślałam, że ja wymyśliłam ten przepis, bo jakoś wpadłam na niego przypadkiem. Zamiast cebulki dodałam czosnku, na początku, do pieczenia razem z kurczakiem.
    Salutuję z Bucine

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia
    Październik się kończy a tu ... Aczkolwiek dodam na pocieszenie że ta część bloga osiągnęła już pewną masę krytyczną i zawsze można coś w starszych postach wygrzebać :)
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.