VERTICAL

piątek, 9 sierpnia 2019

Zupa Matki Mojej


- Ciociu ale dobra zupa! - M. pakuje sobie z apetytem łychę warzyw do buzi, parząc przy tym usta. 
- Cieszę się, że tak ci smakuje!
- Musisz dać mojej mamie przepis.
- Wiesz, to w sumie taka warzwna improwizacja. 
- Często takie robisz! - wtrąca się Mikołaj. - To Zupa Matki Mojej!
- Robię często takie warzywne minestrone, składniki mogą się zmieniać w zależności od pory roku.
- Ale pyszna! 
- Jeśli aż tak ci smakuje to chyba muszę wrzucić przepis na bloga...
- Z serii M. poleca - dodaje S., mama małego smakosza.
- Ale niech nazywa się tak jak ja mówię: Zupa Matki Mojej! - przypomina Mikołaj.

A zatem M. rekomenduje, Mikołaj tytułuje, a ja dzielę się przepisem na letnie minestrone z Kamiennego Domu.



Potrzebne są:
4 ziemniaki
5 marchewek
1 por
dwie łodygi selera naciowego
1 średnia cukinia
garść zielonej fasolki
kawałek młodej kapusty
oliwa, sól, pieprz
dwa ząbki czosnku, gałązka rozmarynu
"skórka" z parmezanu (jeśli akurat zalega Wam w lodówce)

W dużym garnku o grubym dnie rozgrzewamy oliwę i podsmażamy na niej chwilę czosnek z gałązką rozmarynu. Następnie dodajemy pokrojone warzywa: ziemniaki, marchewkę, selera, pora, cukinię i kapustę. Wszystko razem mieszamy, żeby złapało aromat czosnku i rozmarynu. Następnie zalewamy wodą, tyle tylko by warzywa się przykryły, wkładamy twardy kawałek "skóry" parmezanu i gotujemy na średnim gazie pod przykryciem. Po około 15 minutach dodajemy też fasolkę pokrojoną w drobniejsze kawałki, doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy jeszcze tak na około 30 - 40 minut (do miękkości warzyw) mieszając od czasu do czasu.
Samo zdrowie! Warzywa w czystej postaci! Lato na talerzu! 
Ps. W czasie pobytu M. i rodziny zupa "grana" była dwa razy i za drugim razem też mały smakosz rozpływał się w zachwytach a ja promieniałam z radości!

WARZYWA to po włosku VERDURE

1 komentarz:

  1. Jak tu miło na tym blogu... A mały smakosz jest uroczy! I zupa "worta gemby" - jak by powiedziała Matka Matki Mojej :-D Pozdrawiam serdecznie, Młodego także!

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.