VERTICAL

poniedziałek, 15 czerwca 2020

Schiacciata z cebulą i kozim serem


Ta schiacciata była moim eksperymentem kulinarnym tego samego dnia, kiedy wędrowałam z chłopcami wokół Castellone. W nagrodę za przemaszerowane z matką kilometry postanowiłam wynagrodzić ich smakołykami. Oprócz kuskusu z friggitelli upiekłam na kolację trochę mniej klasyczną schiacciatę z cebulką z Tropei i kozim serem. To była prawdziwa uczta. 
Mnie zachwyca połączenie cebulki i koziego sera, ale tak naprawdę możecie samą bazę doprawić tak jak lubicie!


Potrzebne są:
250 g mąki
175 ml ciepłej wody
10 g świeżych drożdży
3 łyżki oliwy
pół łyżeczki soli + plus do posypania
szczypta cukru
2 spore cebulki "Tropea"
około 150 g koziego serka


Wsypujecie mąkę do miski. Do wody - pamiętajcie, żeby była ciepła, ale nie gorąca dodajecie szczyptę cukru i rozpuszczacie w niej drożdże. Następnie wlewacie wodę z drożdżami do mąki i wyrabiacie palcami. Kiedy składniki się połączą dodajecie również sól i oliwę. Ciasto wyrabiacie około 10 minut aż będzie elastyczne. Następnie przykrywacie folią lub ściereczką i odstawiacie w ciepłe miejsce na około godzinę. 
Następnie przenosicie je na stolnicę rozwałkowujecie mniej więcej na kształt formy jaką macie. Ja byłam leniem i całość od razu przełożyłam na natłuszczoną blachę i na niej rozciągałam tak, by ciasto wypełniło całą formę. 
Z wierzchu schiacciatę natłuszczamy i palcem robimy wgłębienia, dodatkowo lekko oprószamy solą. 
Znów odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę. 
W tym czasie kroimy cebulkę w piórka i podsmażamy ją na oliwie na tyle by zmiękła. Dodajemy do cebulki odrobinę cukru i soli. 


Nagrzewamy piekarnik do 220 stopni i wsuwamy blachę z samym ciastem na siedem minut. Dopiero po tym czasie wyjmujemy, układamy na wierzchu przygotowane składniki: tu podduszona cebula i pokruszony palcami ser i pieczemy kolejne 7 minut. Jeśli po tym czasie stwierdzicie, że schiacciata jest zbyt blada, możecie na dwie minuty włączyć opiekanie od góry. 
Schiacciata z kozim serem i młodą cebulką jest przepyszna! To doskonała alternatywa dla klasycznego pieczywa, ale tez idealna przekąska na pikniki i przyjęcia!
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.