VERTICAL

czwartek, 30 kwietnia 2020

Sałatka z pieczonych warzyw z fetą i rukolą

Kuchnia w Kamiennym Domu - sałatka z pieczonych warzyw i sera feta.

W środowy wieczór mieliśmy ochotę na lekką, warzywną kolację. W lodówce leżało opakowanie fety, a z warzyw, które tego dnia przyniosłam ze sklepu nęciła najbardziej papryka - odmiana zielone corno (corno znaczy róg, a nazwa tej odmiany wzięła się od takiego właśnie kształtu papryki). Poszukałam, poszperałam, przekartkowałam kilka czasopism i wszystkie inspiracje połączyłam w tym oto genialnym przepisie, który na pewno na naszym stole zagości w tym roku wiele razy!


Potrzebne są:
4 spore ziemniaki
4 papryki corno najlepiej zielone, bo najbardziej aromatyczne
2 młode cebulki
3 ząbki czosnku
gałązka rozmarynu
kilka słodkich pomidorków (najlepiej datterino)
opakowanie fety
pęczek rukoli
oliwa, sól 

Na dużej patelni rozgrzewamy oliwę z gałązką rozmarynu i ząbkami czosnku w całości, zaraz też dodajemy pokrojoną na ćwiartki cebulkę.
Kiedy czosnek się zezłoci dodajemy pokrojone w kostkę (jak na zupę) ziemniaki i paprykę również w podobnej wielkości kawałki. Wszystko razem podsmażamy na większym ogniu często przy tym mieszając. 
Ziemniaki powinny się obrumienić - wtedy przekładamy wszystko do formy do zapiekania, układamy na wierzchu przekrojone na pół pomidorki, solimy, ale umiarkowanie. Pieczemy w 200 stopniach około pół godziny (warzywa powinny być upieczone, ale nie rozpadające się).
Wyciągamy formę z pieca i zaraz dodajemy pokrojoną na kawałki fetę wymieszaną z posiekaną wcześniej rukolą. 
Powiem tak: POEZJA!!!  

Oczywiście możecie użyć zwykłej papryki, jednak najlepiej pasuje tutaj właśnie zielona ze względu na swój troszkę inny smak.



1 komentarz:

  1. no i mam obiad na któryś dzionek majowego weekendu :D pozdrawiam Kropka

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.