VERTICAL

piątek, 11 lipca 2014

Risotto z kwiatami cukinii



Kwiatów cukinii ci u nas dostatek i aż żal było wyrzucać. Mario przynosił ze swojego ogródka, ja ze swojego i tak zbiory rosły, a ja poza smażonymi kwiatami w cieście nie miałam innego pomysłu ani weny. Smażenie może nie do końca jest moją pasją, więc zaczęłam przekopywać internet w poszukiwaniu innych przepisów i tak znalazłam risotto z kwiatami cukinii. Przetestowałam, smakowało, więc i Wam przedstawiam.



Potrzeba:
około 16 kwiatów cukinii
litr bulionu 
kieliszek białego wina
1 cebulka (moja była czerwona)
ok 350 g ryżu do risotto
łyżka masła
słuszna garść parmezanu
świeżo zmielony pieprz
oliwa


Na oliwie zeszklić drobno posiekaną cebulkę. Kwiaty cukinii oczyścić, wyrzucić słupki, resztę opłukać i również drobno posiekać. Dodać do cebuli i podsmażać dalej, wciąż na wolnym ogniu. Po chwili dodać ryż, poczekać aż się zeszkli, wymieszać dobrze z cebulką i kwiatami i podlać białym winem. Kiedy wino wyparuje, chochelką dodawać stopniowo bulion, uzupełniać w miarę wchłaniania. Często mieszać. Kiedy ryż będzie już gotowy dodać łyżkę masła, starty parmezan, jeszcze raz dobrze wszystko wymieszać, przykryć i zostawić na 5 minut. Po tym czasie można podawać, na talerzu posypać jeszcze startym parmezanem i świeżo zmielonym pieprzem. Delikatne w smaku, kremowe, sycące, letnie danie. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.