VERTICAL

niedziela, 13 listopada 2016

Risotto z granatem i taleggio


Risotto jest przygotowywane w mojej kuchni przynajmniej raz w tygodniu, a nawet częściej. Jako dodatki do niego królują zazwyczaj papryka, cukinia, por i kapusta. W sezonie kwiaty cukinii, grzyby, trufle i groszek zielony. Nie umiałabym wybrać jednego ulubionego, ale to, które przygotowałam na niedzielny obiad, zdecydowanie znajdzie się w "risottowej" czołówce!


Tak naprawdę szukałam przepisu na słodkość z wykorzystaniem granatów, bo dojrzała ich już cała skrzyneczka. Zamiast ciasta natomiast popełniłam risotto, bo przepis wydał mi się niezwykle kuszący. Efekt przeszedł moje oczekiwania - Tomek zjadł 3 porcje, a risotto nie jest jego ulubionym daniem!!!


Potrzebne są (proporcje na oko!): 
2 niewielkie granaty albo 1 duży
1 czerwona cebulka
ryż do risotto
bulion warzywny 
1 kieliszek białego wina
niewielki kawałek taleggio
parmezan, oliwa, sól, pieprz


Zagotować bulion, potrzebny będzie mniej więcej litr (u mnie z kostki). Cebulkę drobno posiekać i zeszklić na oliwie. Rondel tak jak zawsze do risotto - dobrze, żeby miał grube dno. 
Do cebulki dosypać ryż i też pozwolić mu się zeszklić, mieszając żeby nie przywarł. Podlać winem i poczekać, aż odparuje, a następnie zmniejszyć gaz i podlewać bulionem, jak najczęściej mieszając. Granaty wycisnąć, zostawiając wcześniej pokaźną garść nasionek do dodania na końcu i do dekoracji. Sok z wyciśniętych owoców dodać do risotto w połowie gotowania.  


Tuż przed końcem dodać pokrojone w kawałeczki taleggio, garść startego parmezanu, świeżo zmielony pieprz i sól jeśli trzeba. Dodać część odłożonych ziarenek, wymieszać i zostawić pod przykryciem 5 minut. Podawać posypane resztką ziarenek i parmezanem. Obłędnie dobre! Chrupiąca słodycz granatów i intensywny smak taleggio - połączenie doskonałe!


GRANAT to po włosku MELOGRANO


5 komentarzy:

  1. Io amo il melograno..... Bella Ricetta

    OdpowiedzUsuń
  2. Anch'io! Questo piatto e veramente squisito!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie powiem zaciekawiłaś mnie
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jeszcze pytanie czym można by w warunkach polskich zastąpić talegio ? Pewnie jak się ktoś uprze to dostanie ale tak aby było łatwo to czym byś to zastąpiła ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Moze sprobowac z gorgonzola albo innym serem wyraznym w smaku ktory rozpuszcza sie na "kremowo"

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.