VERTICAL

sobota, 22 lipca 2017

Cianfotta - warzywna letnia zupa z Kampanii


Przepis na to danie wyszperałam w mojej wielkiej kolekcji książek kulinarnych poświęconych kuchni wszystkich włoskich regionów. Cianfotta to lekka zupa warzywna, która idealnie sprawdzi się latem, ale też i zimą - być może wzbogacona wtedy kawałkiem mięsa. 


Żeby zrobić cianfottę potrzeba: 
1 łodyga selera naciowego (u mnie 2)
3 cukinie (u mnie 4)
3 papryki 
2 bakłażany (u mnie 1 spory)
2 ziemniaki (u mnie 3) 
1 cebula
1 ząbek czosnku
200 g przecieru pomidorowego 
1 peperoncino
około 1,5 l bulionu warzywnego
sól i pieprz
Jak widzicie na domowe potrzeby przezornie zwiększyłam tu i tam ilości:)


Cukinię, paprykę, selera, ziemniaki, bakłażana myjecie, obieracie te co trzeba, wyrzucacie to, co nie potrzebne i kroicie w drobne kawałki. W dużym rondlu o grubym dnie rozgrzewacie oliwę i podsmażacie na niej pokrojone warzywa. W tym samym czasie na drugiej patelni podsmażacie na odrobinie oliwy posiekane uprzednio czosnek, cebulę i peperoncino, po czym dodajecie do nich przecier. Chwilę niech się wszystko podgotuje. Kiedy warzywa z rondla będą nieco obrumienione mieszamy je z sosem pomidorowym, zostawiamy razem jeszcze na dwie minuty na ogniu, a potem przekładamy do większego garnka i zalewamy bulionem. 


Zupa powinna się gotować do miękkości warzyw - około pół godziny. Po tym czasie doprawiacie solą i pieprzem i zaraz podajecie. Choć przyznam szczerze - w taki upał lepiej smakuje ciepła a nie gorąca:) Smacznego!


SOLIĆ to po włosku SALARE

1 komentarz:

  1. Wow Kasia Nie poznaje Ciebie i tej części bloga :)
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.