VERTICAL

czwartek, 14 czerwca 2018

Faszerowane, pieczone cukinie


Po tym jak pieczone faszerowane cukinie wylądowały na naszych talerzach, miałam ochotę sama siebie ucałować za to, że tyle ich posadziliśmy przy świętej Barbarze. 
Stolik w kuchni ugina się od cukinii, bo też pewna dobra dusza podzieliła się plonami ze swojego ogródka i tym sposobem prawie codziennie czy pasta czy risotto z dodatkiem cukinii czy cukinia smażona i tak w kółko. Pomyślałam więc, że może czas na nowy eksperyment i należy okrągłe cukinie nafaszerować i upiec. Przewertowałam kilka przepisów, ale żaden nie satysfakcjonował mnie w pełni, dlatego też stworzyłam swój własny, autorski przepis inspirowany wieloma innymi.


Potrzebne są:
cukinie najlepiej okrągłe, u mnie sztuk 7
300 g mielonego mięsa wieprzowego
ok 80 g serka stracchino
2 łyżki startego parmezanu, 
5 łyżek tartej bułki
2 jajka
duża garść posiekanej natki
1 szalotka
1 ząbek czosnku
oliwa, sól, pieprz


Cukiniom odcinamy wierzch i wydrążamy środek tak, jak na zdjęciu. Mięso, jajka, sery i wszystkie pozostałe składniki mieszamy dokładnie, by dobrze się połączyły. Doprawiamy obficie świeżo zmielonym pieprzem i solą jeśli trzeba. Tak przygotowanym farszem napełniamy szczelnie cukinie. Układamy je następnie w formie i skrapiamy oliwą. Pieczemy w 200 stopniach około 40 minut. Mikołaj dawno nie zajadał kolacji z takim entuzjazmem. Ja w sumie też! Już wiem jak spożytkuję następną porcję cukinii! 


NADZIENIE to po włosku RIPIENO  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.