VERTICAL

niedziela, 10 czerwca 2018

Makaron z suszonymi pomidorami i z pesto z rukoli


Rukola, suszone pomidory i makaron - wszystko to kocham! Jak tylko wypatrzyłam ten przepis, wiedziałam, że to jest coś dla mnie. Rukoli u mnie dostatek, ogródek wykipiał trzema jej gatunkami, więc tym bardziej szukam nowych inspiracji! Oto mój ostatni hit: makaron z suszonymi pomidorami i z pesto z rukoli. 


Potrzebne są:
pęczek świeżej rukoli
50 g pinoli
2 fileciki anchovies
1 ząbek czosnku
starte pecorino
oliwa
sól, pieprz
suszone pomidory tyle ile chcecie


Umytą rukolę, fileciki anchovies, czosnek i pecorino miksujemy z odrobiną oliwy. Nie róbcie jednolitego kremu, tylko tyle, by składniki się dobrze rozdrobiły. Pomidory kroimy w paseczki i dodajemy do pesto. Doprawiamy ewentualnie solą i pieprzem. Ostrożnie z solą, jeśli użyjecie pecorino romano (moje ulubione), jest bowiem bardzo słone. W międzyczasie gotujemy makaron. Ja polecam strozzapreti albo trofie. Zostawiamy chochelkę wody z gotowania makaronu. Odcedzamy pastę, mieszamy z pesto i ewentualnie dodajemy trochę wody, gdyby było za suche.    


Podajemy udekorowane suszonymi pomidorami i dodatkowo startym pecorino. Mili Państwo! Che bontà! Che bontà! Zapraszam do kuchni!


RUKOLA to po włosku RUCOLA (ale wymawiamy z akcentem na U)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.