VERTICAL

środa, 26 czerwca 2019

Makaron z ricottą, kwiatami cukinii i szafranem


Kiedy przychodzi sezon na kwiaty cukinii, mogłabym je zajadać każdego dnia. To jeden z tych produktów - podobnie jak szparagi - który można wykorzystywać w kuchni na tysiąc sposobów. I ja mam dziś dla Was coś wyjątkowo smacznego, ładnego i wyrafinowanego! 


Potrzebne są:
Około 10 kwiatów cukinii
250 g ricotty
1 opakowanie szafranu
1 szalotka
pół kieliszka białego wina
3 plasterki szynki gotowanej
krótki makaron - u mnie mezze maniche rigate
oliwa, sól, pieprz


Szalotkę posiekać i podsmażyć delikatnie na rozgrzanej oliwie. Następnie dodać do niej pokrojoną w paseczki szynkę. W międzyczasie wstawić wodę na makaron. 
Do szynki dodać wcześniej oczyszczone i pokrojone też w paseczki kwiaty cukinii. Podlać  wszystko białym winem. 


Ricottę rozrobić z szafranem i dodać do niej kilka łyżek wody z gotowania makaronu, żeby powstał jednolity krem. 


Tak przygotowaną ricottę połączyć z pozostałymi składnikami na sos, doprawić solą, pieprzem i wymieszać z ugotowanym al dente makaronem.  


Podawać posypane parmezanem, smakować, zajadać się i chwalić! Buon appetito!!

SZAFRAN to po włosku ZAFFERANO


3 komentarze:

  1. Zajrzałam tu pierwszy raz, jestem zauroczona🌼 bardzo mi się tu podoba i zostanę na dłużej 🤩 poczułam się tak jakbym siedziała obok...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajrzałam tu pierwszy raz, jestem zauroczona�� bardzo mi się tu podoba i zostanę na dłużej �� poczułam się tak jakbym siedziała obok...

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.