VERTICAL

sobota, 28 września 2019

Aromatyczne risotto z gorgonzolą i fioletowymi winogronami


Dziś mam dla Was kontrowersyjny przepis. Kontrowersyjny dlatego, że zdania w domu były podzielone. I tak: Mikołaj głosu nie zabrał, bo on za risotto nie przepada, więc zajadał swoją "Zupę Matki Mojej", Tomek powiedział, że jego nie przekonuje, a Mario nic nie powiedział, więc nie wiem czy też go nie przekonało, czy zapchał się wcześniej "Zupą Matki Mojej". Mnie natomiast przekonało za ich trzech razem wziętych, zjadłam z dokładką i jak tylko nadarzy się okazja, że będę gotowała dla siebie samej, to znów się tym wyjątkowym smakiem uraczę. 
Smak wyjątkowy bo miesza się w nim wrześniowa słodycz fioletowych winogron i wyrazistość gorgonzoli. Jeśli lubicie niebanalne smaki i intrygujące połączenia to coś absolutnie dla Was!
Oto przed Państwem risotto z fioletowymi winogronami i gorgonzolą.


Potrzebne są:
garść słodkich fioletowych winogron (najlepiej bez pestek)
ryż do risotto (ilość w zależności od ilości osób - u mnie była mniej więcej spora szklanka)
mały pęczek natki
grana padano
łyżka mascarpone 
3 łyżki ostrej gorgonzoli
1 szalotka (u mnie tropea)
kieliszek białego wina
bulion - ile trzeba
oliwa, pieprz



Przygotowujecie: bulgoczący bulion w gotowości, winogrona przekrojone na pół i jeśli trzeba z usuniętymi pestkami, posiekaną drobniusieńko natkę ze startym serem grana (można też razem zmiksować).  
Następnie w rondlu podsmażacie na oliwie posiekaną cebulkę. Kiedy zmięknie, dodajecie ryż i energicznie mieszacie, żeby się zeszklił. Podlewacie winem, a kiedy to odparuje zaczynacie dolewać po chochelce bulionu. Uzupełniacie go w miarę wchłaniania.  


Kiedy ryż będzie prawie ugotowany dodajecie gorgonzolę i mascarpone. Po kilku minutach dodajecie natkę ze startym serem, winogrona, doprawiacie pieprzem, wszystko dokładnie mieszacie i zostawiacie pod przykryciem, żeby chwilkę odpoczęło. Podajecie udekorowane tak jak lubicie - mogą być winogrona, dodatkowa natka lub starty grana. 
Dla mnie to cudowne połączenie smaków, doskonały pomysł, by jesienne posiłki wzbogacić odrobiną finezji!


 WINOGRONA to po włosku L'UVA

1 komentarz:

  1. Przepis super Sylawia powiedziała że "Nie rozumie dlaczego risotto nie lubiła :)"

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.