VERTICAL

środa, 6 stycznia 2021

Sałata z awokado i granatem

 Sałata z awokado i granatem - Kuchnia w Kamiennym Domu blog

Nie powiem, żebym się w święta przejadła, bo zwyczajnie przejadać się nie lubię. Muszę jednak przyznać, że w ostatnich dniach dietę mieliśmy nieco cięższą niż zazwyczaj i pewnie dlatego teraz tak silny we mnie apetyt na sałatki i świeżości. 
Myślę, że przepis, który mam dla Was będzie dobrą inauguracją nowego roku w Kuchni w Kamiennym Domu. Niech ten rok będzie taki jak ta sałatka - kolorowy, zdrowy, słodko orzeźwiający. 

Potrzebne są:
sałata o "chrupiących" liściach, najlepiej jakaś odmiana radicchio (u mnie moje ulubione z Castelfranco)
1 awokado
1 mała szalotka lub czerwona cebula
granat (zależy od wielkości, ale ilość dopasujcie do Waszych smaków)
1 pomarańcza
pół cytryny
oliwa, sól, pieprz

Sałatę myjemy i rozrywamy na drobne kawałki. Awokado obieramy i kroimy w półplasterki.  Dodajemy do sałaty i zalewamy zaraz "winegretem" przygotowanym z: soku z połowy pomarańczy, połowy cytryny, oliwy, soli i pieprzu. 
Mieszamy dokładnie - najlepiej rękami. Następnie dodajemy pozostałą pomarańczę pokrojoną również w półplasterki, szalotkę w piórka i nasiona granatu. 

Sałata z awokado i granatem - Kuchnia w Kamiennym Domu blog

Niewiele pracy, a smak i wrażenia wizualne wyjątkowe! 
Życzę Wam smacznego i zdrowego roku!

2 komentarze:

  1. Ja jestem wielką fanką sałatek, więc tego typu przepisy są u mnie mile widziane :-) Przygotowałam ją sobie do pracy. Wyszła przepyszna! Łączy w sobie ciekawe połączenie smakowe, a przy tym jest lekka i świeża. Bardzo mi smakowała i na pewno częściej ją będę przygotowywać. Zdecydowanie polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło:) Ja też jestem sałatkomianiaczką:)

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.