VERTICAL

wtorek, 9 marca 2021

Kokosowa sbriciolata z figowym nadzieniem

Kruche ciasto kokosowe z figowym dżemem

Przyczynkiem do powstania tego ciasta było znalezienie w szafce napoczętego opakowania mąki kokosowej. Ot cała tajemnica! W niedzielny ranek nim ruszyłam na mój trekking, zabrałam się za szukanie odpowiedniego przepisu. Przepis musiał być łatwy, bo z siłami po całym zeszłym tygodniu było u mnie słabo, a poza tym szczerze przyznam - jedynego wolnego poranka w tygodniu nie miałam ochoty poświęcić w całości na kulinarne eksperymenty. 
Tak oto powstało to genialne ciasto, które jeszcze nie raz wyląduje na naszym stole, bo jest szybkie, proste, przepyszne i nie brudzi się przy jego przygotowaniu tony naczyń. Czy może być lepsza zachęta?


Potrzebne są:
100g maki kokosowej
100g cukru
150 gram mąki zwykłej 
2 jajka
100ml oleju
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
marmolada czy dżem jako nadzienie
Ja użyłam dżemu figowego, ale następnym razem wykorzystam mniej słodki. Moi zdaniem lepiej sprawdzą się śliwki lub jeżyny.


Do miski wsypujemy wszystkie suche składniki i mieszamy dokładnie widelcem. Następnie dodajemy jedno jajko i dalej mieszamy. Kolejno wlewamy olej - cały czas mieszając i na końcu drugie jajko. Wyrabiamy jeszcze chwilę palcami, tak by powstała "kruszonka".  


Około 2/3 ciasta wykładamy na dno okrągłej formy wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Ugniatamy i wylepiamy szczelnie lekko zachodząc na boki. Na cieście rozprowadzamy dżem czy też powidła - co Wam bardziej podejdzie i resztą ciasta posypujemy po wierzchu tworząc właśnie "kruszonkę". 


Ciasto pieczemy około pół godziny w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Smakuje wspaniale, a robi się tak łatwo, że nawet dziecku się uda. Dla wielbicieli kokosowego smaku pozycja obowiązkowa! Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wygląda smakowicie, wkrótce zagości na moim stole. Dziękuję za inspirację, pozdrawiam serdecznie, Lidka

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.