VERTICAL

środa, 2 lutego 2022

Risotto z radicchio, scamorzą i kurkumą

Risotto z kurkumą i radicchio, Kuchnia w Kamiennym Domu 

Oto słoneczne danie na dobry początek lutego. Przepis na to fantazyjne, ale jednocześnie bardzo proste risotto, wyszperałam w jednym z moich ulubionych włoskich miesięczników kulinarnych i zaraz zaznaczyłam zakładką jako do zrobienia w pierwszej kolejności. Zaintrygowała mnie obecność kurkumy, bo jeszcze takiego wydania popularnego dania nie testowałam. 

Ja w ogóle mam słabość do risotto. Mogłabym je jeść niemal codziennie na przemian z makaronami. Risotto, które dziś Wam przedstawiam, to nie tylko doskonały smak i prostota wykonania, ale też coś dla oka. Dzięki kurkumie danie nabiera pięknego słonecznego koloru, a słońce przecież chyba wszyscy tak bardzo kochamy!

Zapraszam Was na risotto z radicchio, wędzoną scamorzą i kurkumą. 

Risotto z kurkumą i radicchio, Kuchnia w Kamiennym Domu

Potrzebne są:
ryż do risotto (ja zawsze używam Gallo Blond - wychodzi doskonale al dente)
pół główki radicchio
1 spora szalotka
kawałek wędzonej scamorzy
łyżeczka kurkumy
bulion
kieliszek czerwonego wina
oliwa

W garnku - najlepiej takim o grubym dnie, idealnym do risotto - rozgrzewamy trochę oliwy i podsmażamy posiekaną drobno cebulkę. Następnie dodajemy też pokrojone w paseczki radicchio. Podsmażamy razem tylko chwilę, by warzywa zmiękły. Następnie dodajemy ryż, mieszamy, a kiedy ten zrobi się "szklisty", podlewamy wszystko czerwonym winem.  

Risotto z kurkumą i radicchio, Kuchnia w Kamiennym Domu

Dalej postępujemy tak jak zawsze przy risotto - zaczynamy podlewać bulionem i uzupełniać w miarę jego wchłaniania się. Mniej więcej w połowie gotowania dodajemy też rozpuszczoną w bulionie kurkumę. Kiedy danie będzie prawie gotowe, dodajemy też pokrojoną w kosteczkę scamorzę, mieszamy i zostawiamy żeby risotto chwilę odpoczęło. 

Podajemy udekorowane plasterkiem scamorzy, która pod wpływem temperatury ładnie się stopi. 

Risotto z kurkumą i radicchio, Kuchnia w Kamiennym Domu
Risotto z kurkumą i radicchio, Kuchnia w Kamiennym Domu

Prosto, z niewielką ilością składników, niedrogo, a efekt proszę Państwa, że klękajcie narody! 

Pięknego lutowego dnia! 

Risotto z kurkumą i radicchio, Kuchnia w Kamiennym Domu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.