VERTICAL

poniedziałek, 15 sierpnia 2022

Faszerowana papryka z pieca

faszerowana papryka kuchnia w Kamiennym Domu

Nadziewane papryki wyszły trochę spontanicznie. Popatrzyłam na wielką ceramiczną misę pełną warzyw z własnego i z zaprzyjaźnionych ogródków, w tym na niewielkie zielone papryki i pomyślałam, że to właśnie będzie nasz obiad. Znów trochę z lenistwa wybrałam danie "al forno", bo przynajmniej nie trzeba było brudzić zbyt wielu naczyń. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.

faszerowana papryka kuchnia w Kamiennym Domu

Potrzebne są:
4 niewielkie papryki - u mnie to odmiana jak na zdjęciu i taką też polecam.
około 250 g mozzarelli jak na pizzę
około 200 g tuńczyka w sosie własnym
garść solonych kaparów
słodkie czereśniowe pomidorki lub inne malutkie
kilka listków bazylii 
1 szalotka
do posypania: bułka tarta i parmezan, oliwa do skropienia
ewentualnie sól i pieprz, ale ja nie dodałam 

faszerowana papryka kuchnia w Kamiennym Domu

Piec nagrzewamy do 180 stopni. W międzyczasie papryki kroimy na pół i czyścimy z nasion. 

Przygotowujemy farsz: rozdrabniamy tuńczyka, kapary płuczemy i kroimy drobniutko razem ze wszystkimi składnikami, mieszamy i wypełniamy nim obficie przygotowane połówki papryki. Po wierzchu posypujemy startym parmezanem, bułką tartą i skrapiamy oliwą. Pieczemy około 20 - 30 minut.  

faszerowana papryka kuchnia w Kamiennym Domu

Wspaniałe danie - idealny pomysł na letnią kolację lub obiad!

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię przepisy jakie się tu pojawiały. Dziś upiekłam szarlotkę z francuskich płatów..z różyczkowym wierzchem. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pyszne i sycące, robiłam już jakiś czas temu, niebawem będę powtarzać.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.