niedziela, 5 lipca 2015

Torta salata z cukinią i ricottą


Torta salata czyli słone ciasto, to klasyk na tutejszych przyjęciach z serii "każdy coś przynosi". Podchodziłam do tego dania jak pies do jeża i teraz darować sobie nie mogę dlaczego tak długo zwlekałam, nie dość że takie dobre i wariantów może mieć wiele, to jeszcze tak proste w wykonaniu, że aż wstyd!
Przy okazji słów kilka o prduktach i markach. We włoskich marketach znajdziecie gotowe świeże makarony, niektóre z nich - wierzcie mi - są jak domowe. To nie jest platna reklama,  polecam Wam tylko z serca markę ze zdjęcia, uwielbianą i cienioną w Italii. To właśnie   pastę sfoglia "rany" wybrałam na mój debiut z torta salata. 


Do wykonania potrzeba:
arkusz pasta sfoglia (myślę, że w wielu polskich marketach ją znajdziecie)
dwie cukinie
dwa ząbki czosnku
spora garść natki pietrzuszki
pudełeczko ricotty (250g)
3 jajka
garść startego sera grana
sól, pieprz, oliwa


Cukinie, czosnek kroimy w plasterki i przesmażamy na oliwie, dodajemy posiekaną natkę i doprawiamy solą i pieprzem. W miseczce mieszamy dokładnie ricottę z jajkami i startym serem. Dodajemy warzywa lekko przestudzone. Kilka plasterków cukinii zostawiamy do położenia na wierzchu. Jeszcze raz wszystko mieszamy i jeśli trzeba doprawiamy do smaku solą i pieprzem.  


Gotowe ciasto wykładamy do formy najlepiej takiej jak do tarty. Ciasto będzie już na pewno z papierem do pieczenia pod spodem. Na wierzch wylewamy masę i układamy odłożone plasterki. Pieczemy około 45 minut w 180 stopniach. Podajemy przestudzone, świetnie smakuje lekko ciepła jak i zimna. Doskonałe danie na upalne dni!


SALE e PEPE to znaczy PIEPRZ i SÓL

I jeszcze w temacie gotowania!
Mam przyjemność zaprosić Was na .... /https://wakacjewtoskanii.pl/aktualnosci/gotowanie-w-toskanii-12-19-wrzesien-2015/ Będzie wspaniale!

8 komentarzy:

  1. Pani Kasiu, razumijem že Chopin o Ciasto francuskie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam wczoraj - REWELACJA!!! Dodałam młodą cebulkę i czerwoną paprykę dla koloru - chłopaki jedli,że aż miło :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, zaraz lecę do sklepu po cukinie, ale czy może być ciasto francuskie??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak to właśnie jest ciasto francuskie!

      Usuń
  4. zrobiłam, tylko ser mascarpone dodałam, też dobre było ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasia proszę zrób następnego posta o tremezini :) please trzeba zapasy spożytkować :)
    Pozdrawiam
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń

Drukuj