VERTICAL

niedziela, 14 kwietnia 2019

Pełnoziarniste spaghetti z porem, cukinią i boczkiem


Jestem makaroniarą - przyznaję uczciwie! Jak tylko wróciłam do domu po długich 3 dniach w Polsce, pierwsze co zrobiłam, to przygotowałam sobie moje ulubione spaghetti! Już po tak krótkim czasie brakowało mi najzwyklejszego makaronu! 
Faktem jest, że ja generalnie mogłabym się żywić samymi spaghetti. Mogą być zwykłe aglio olio, mogą być z kaparami i pomidorem, jakkolwiek. Spaghetti to dla mnie numer jeden i coś czego zapas w spiżarce być musi! 


Dziś mam dla Was też spaghetti, ale w innej wersji. Oto spaghetti pełnoziarniste z porem, cukinią i boczkiem. Do ich przygotowania potrzebne są:

2 młode cukinie
1 średni por
10 dkg boczku najlepiej pancetta affumicata
mała gałązka rozmarynu
1 ząbek czosnku
pół kieliszka białego wina
sól, pieprz, oliwa
spaghetti pełnoziarniste


W rondlu rozgrzewamy oliwę i dodajemy ząbek czosnku w całości, boczek pokrojony w drobną kosteczkę i malutką gałązkę rozmarynu. 
Po kilku minutach dodajemy pokrojonego w talarki pora i cukinię. W tym czasie wstawiamy już wodę na makaron. Mieszamy dokładnie wszystkie warzywa i podlewamy białym winem. 


Dusimy warzywa na wolnym ogniu i podlewamy delikatnie wodą z gotowania makaronu, żeby nie były zbyt suche. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Następnie odlewamy spaghetti i mieszamy z porem i cukinią. Posypujemy obficie startym parmezanem i gotowe!!! 
Mogłabym je jeść codziennie!

W TALARKI to po włosku A RONDELLE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.